نحوه تغییر اسپرایت آبجکت ها از طریق کدنویسی در یونیتی

نحوه تغییر اسپرایت آبجکت ها از طریق کدنویسی در یونیتی

با نحوه تغییر اسپرایت آبجکت ها از طریق کدنویسی در یونیتی در خدمت شما عزیزان هستیم. حتما شده که شما آبجکتی (Object) داشته باشید که دارای تصویر خاصی است. ولی شما قصد دارید که در زمان خاصی این تصویر رو از طریق کد نویسی تغییر بدید.

همراه باما لرن باشید..


آموزش تغییر اسپرایت آبجکت ها از طریق کدنویسی در یونیتی

حتما شده که شما آبجکتی (Object) داشته باشید که دارای تصویر خاصی است. ولی شما قصد دارید که در زمان خاصی این تصویر رو از طریق کد نویسی تغییر بدید. این کار از طریق کدنویسی سی شارپ در یونیتی به طور بسیار ساده امکان پذیره!

  • در ابتدا یک کد سی شارپ ایجاد میکنیم و سپس کتابخانه UI رو بهش اضافه میکنیم :
  • حالا دو متغیر عمومی تعریف میکنیم. یکی به صورت GameObject و دیگری به صورت Sprite :
  • به Inspector میریم و میبینیم که دو متغیر داریم. به اولی، آبجکت مورد نظر که قصد تغییر اسپرایتش رو داریم نسبت میدیم و به متغیر دوم، اسپرایت یا تصویر مورد نظرمون رو:
نحوه تغییر اسپرایت آبجکت ها از طریق کدنویسی در یونیتی
شناسایی آبجکت و اسپرایت درInspector
  • در مرحله آخر هم برمیگردیم به کد سی شارپی که ساختیم. و قطعه کد زیر رو در آن مینویسیم:
توضیح : در واقع ما اومدیم ابتدا به MyObject دسترسی پیدا کردیم و سپس کامپوننت Image رو دریافت کردیم. بعد از اون مقدار Sprite رو دریافت کردیم و اون رو برابر با MySprite قرار دادیم.

دانلود PDF برای اعضا :

این محتوا نیازمند عضویت شما در سایت است. برای عضویت یا ورود کلیک کنید. (رایگان)

موفق و پیروز باشید (:

درباره مهدی کفشگر

مهدی کفشگر هستم مدیریت سایت باما لرن، هدفم از احداث باما لرن ایجاد مرجعی بزرگ برای ارتقا علمی صنعت برنامه نویسی و علوم کامپیوتر هستش و امیدوارم بتونم در این راه موفق بشم (:

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کردن این صفحه  
مطلع کن مرا از